برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه عملیاتی تعیینکنندههای اجتماعی سلامت (SDH) در مرکز خدمات جامع سلامت دشتی
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات جامع سلامت دشتی، در راستای تحقق اهداف کلان نظام سلامت، جلسه هماهنگی و هماندیشی اجرای برنامه عملیاتی «تعیینکنندههای اجتماعی سلامت» (SDH) در تاریخ ۳۰ خرداد با حضور رئیس مرکز، بهورزان ساعی و اعضای محترم هیئت امنای مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، آسیابانزاده، ناظر برنامه SDH، ضمن تبیین دقیق اهداف و راهبردهای این برنامه، بر اهمیت حیاتی «مشارکت بینبخشی» تأکید کردند. ایشان خاطرنشان کردند که اجرای موفقیتآمیز این برنامه، نیازمند همراهی تمام نهادها و ذینفعان است تا بتوان با شناسایی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، کیفیت زندگی مردم منطقه را ارتقا داد.
در ادامه، ثریا، کارشناس تغذیه مرکز، با اشاره به اولویتهای سلامت عمومی، مباحث تخصصی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، اضافهوزن، چاقی و مقابله با کمتحرکی را مطرح نمودند. ایشان بر اصلاح سبک زندگی به عنوان یکی از ستونهای اصلی برنامه SDH تأکید کردند.
بخش پایانی این جلسه به سخنان دکتر لک، رئیس مرکز خدمات جامع سلامت دشتی اختصاص یافت. ایشان با تأکید بر اهمیت استقرار صحیح «نظام ارجاع»، نقش آن را در ارتقای کیفیت خدمات درمانی و مدیریت بهینه بیماران کلیدی دانستند. دکتر لک اظهار داشتند که یکپارچگی در نظام ارجاع، علاوه بر کاهش هزینههای تحمیلی به خانوارها، موجب تسریع در روند تشخیص و درمان و افزایش رضایتمندی مراجعین خواهد شد.
این نشست با جمعبندی مباحث و تأکید بر لزوم پیگیری مصوبات جهت ارتقای سطح سلامت جامعه تحت پوشش به پایان رسید.