رفتن به محتوای اصلی
x

اقدامات مراکز تحت پوشش به مناسبت هفته فشارخون

در روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته فشارخون جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری ،کنترل و درمان بیماری فشارخون توسط خانم ادیبی پرستار مرکز خدمات جامع سلامت زهران در فرهنگسرای تحت پوشش این مرکز برای پاکبان‌ها برگزار شد و در پایان به پرسش‌های مدعوین درباره موضوع آموزش پاسخ داده شد.

همچنین در این روز کلاس آموزشی سبک زندگی سالم و اثر آن بر بیماری فشارخون برای مراجعین مرکز خدمات جامع سلامت خانه اصفهان در محل سالن کنفراس این مرکز برگزار شد. در این جلسه خانم عبدالهیان کارشناس سلامت روان در مورد سبک زندگی سالم و اثرات استرس و اضطراب در بروز و شدت بیماری فشار خون صحبت کردند، سپس خانم کاظمی کارشناس تغذیه در مورد تغذیه سالم و کنترل وزن در پیشگری و کنترل فشار خون آموزش لازم را دادند.

و نیز کنترل فشارخون بانوان نمازگزار در یکی از مساجد تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت خانه اصفهان توسط خانمها پورهاشمی مراقب سلامت و انصاری مامای مرکز انجام شد. سپس در خصوص اهمیت کنترل فشارخون و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی توضیحات لازم داده شد و نهایت در مورد فرایند کنترل فشارخون در مراکز بهداشتی توضیحات لازم داده شد.