رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تحت پوشش

در روز یکشنبه ۱۷اردیبهشت ماه در خصوص هفته بزرگداشت فشار خون وآسم جلسه ی آموزشی در مسجد خاتم الانبیا برای گروه خواهران بسیجی محله باهماهنگی پایگاه همت آبادانجام شد. دراین جلسه عوامل موثردر ایجادفشارخون وراه های پیشگیری از بروز آسم وکنترل آن توسط خانم فیروزه خدارحمی ماما پایگاه انجام شد.

 

"آموزش بهداشت دوران بلوغ در مدارس دخترانه تحت پوشش مرکز امیر حمزه " در تاریخ نهم اردیبهشت ماه و در ادامه برنامه های هفته سلامت و هفته بهداشت مدارس سرکار خانم دادخواه ناظر ولیعصر با هماهنگی خانم شکیبا امور اداری و ناظر مرکز در مدرسه نگاره حضور یافتند و اهم نکات راجع به بهداشت دوران بلوغ دختران را بیان نمودند و با اشاره به اینکه بلوغ دوران ورود از کودکی به نوجوانی است و تجربه مشاهده تغییرات بسیار زیادی که دختران در این دوران در بدن خود دارند ، دانش آموزان را آگاه نموده و اینکه تغییرات بدنی در دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است و ختران از این تغییرات آگاهی داشته باشند تا با این تغییرات کنار بیایند و این تغییرات را به خوبی تجربه کنند و در پایان به سوالات آنها پاسخ دادند .

 

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع تغذیه مناسب در دوران بارداری برای مادران باردار در روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه کلاس آموزشی با موضوع تغذیه مناسب در دوران بارداری برای مادران باردار تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت مهربد بهارستان تشکیل شد. در این کلاس آقای محمدیان ازهمکاران محترم واحد تغذیه، آموزش‌های لازم در مورد چگونگی تغدیه مفید در دوران بارداری را به‌خوبی برای آموزش گیرندگان توضیح دادند. ین کلاس‌ها به‌طور مستمر برای مادران باردار توسط خانم رمضانی کارشناس ماما و مسئول کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مرکز بهارستان تشکیل می‌شود.

 

در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته سلامت کلاس آموزشی در مدرسه شهدای رحیم آباد برگزار شد. در این کلاس آموزشی که با حضور والدین دانش آموزان و پرسنل مدرسه تشکیل شد خانم ستوده فر کارشناس روان مرکز زیار در خصوص فرزند پروری توضیحاتی را ارائه نمودند و در پایان جلسه به سوالات والدین پاسخ داده شد.

 

در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه کلاس آموزشی در دبستان روستای اندلان برگزار شد. در این کلاس که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد ابتدا خانم سعادت بهورز روستا در خصوص، اهمیت فشار خون و پیشگیری و کنترل فشار خون نکاتی را مطرح کردند و در ادامه خانم ستوده فر روانشناس مرکز زیار در مورد نوجوان سالم توضیحاتی ارائه  و به صورت پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان جلسه را به پایان رساندند.

 

آموزش در رابطه با بیماری آبله مرغان در مدارس طبق هماهنگی قبلی توسط مراقب سلامت پایگاه قائدی ،خانم کریمی مراقب سلامت این پایگاه،جلسه آموزشی با عنوان آبله مرغان ،پیشگیری و درمان برای اولیای دانش آموزان دبستان پسرانه علیه برگزار نمودند.در پایان جلسه به سوالات حضار پاسخ داده شد.

 

در روز شنبه 16 اردیبشهت ماه، به مناسبت هفته سلامت در مدارس، جلسه آموزشی توسط خانم هاشمی کارشناس تغذیه مرکز سهند بهارستان در مدرسه حقیقت برگزار شد. در این جلسه خانم هاشمی در خصوص اهمیت مصرف مواد غذایی، وعده های غذایی به خصوص صبحانه، انواع گروه های مواد غذایی نکات آموزشی جهت دانش آموزان بیان کردند. همچنین به مناسبت هفته ملی فشارخون، جلسه آموزشی در خصوص اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری فشارخون بالا جهت معلمین مدرسه برگزار شد.