در راستای اجرای برنامه جامع SDH، جلسه هماندیشی با حضور مسئولان محلی، خیرین و پرسنل مرکز بهداشت همتآباد با محوریت کنترل بیماریهای غیرواگیر برگزار شد
دو تیر ماه ، جلسهای با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی برای ارتقای سطح سلامت محله و با تأکید بر برنامه SDH برگزار گردید. در این نشست که با حضور اعضای هیئتامنا، رابطین سلامت، و نمایندگان ارگانهای کلیدی از جمله بسیج، نیروی انتظامی، فرهنگسرا و نماینده شهرداری تشکیل شد، اولویتبندی اقدامات سلامتمحور مورد بحث و تبادلنظر قرار گرفت.
دکتر صانعینژاد، پزشک مرکز سلامت همتآباد، ضمن افتتاح جلسه با نام و یاد خداوند، به تشریح اهداف کلان مرکز در زمینه ارتقای سلامت عمومی پرداخت. وی تصریح کرد که با توجه به شیوع بیماریهای دیابت و فشارخون، این دو مورد در صدر اولویتهای مداخلاتی مرکز قرار گرفتهاند و دستیابی به شاخصهای مطلوب در این حوزهها، نیازمند عزمی همگانی و جلب مشارکت تمامی نهادهاست.
در ادامه، یارمحمدی، ناظر مرکز سلامت، به تبیین اهمیت تشکیل این جلسات پرداخت و اظهار داشت: «استفاده بهینه از ظرفیتهای بالقوه سازمانها، ادارات و پتانسیلهای موجود در سطح محله، کلید موفقیت ما در برنامههای سلامتمحور است. هدف ما ایجاد یک شبکه همکاری منسجم با شهرداری، خیرین و سایر دستگاههای خدماترسان است تا بتوانیم با تکیه بر منابع محلی، خدمات سلامت را به شکلی کارآمدتر به دست مردم برسانیم.» ایشان همچنین در بخش پرسش و پاسخ، به سوالات مدعوین در خصوص نحوه مشارکت و وظایف تعریف شده برای هر ارگان پاسخ دادند.
در بخشی از این جلسه، کارشناسان سلامت روان و تغذیه مرکز، بر ابعاد تخصصی پیشگیری تأکید کردند. کارشناس تغذیه با اشاره به ضرورت بهبود سبک زندگی، به ارائه راهکارهایی جهت تأمین سبدهای حمایتی برای مادران و اجرای برنامههای تغذیهای استاندارد پرداخت. همچنین کارشناس سلامت روان، بر نقش حیاتی مدیریت استرس در پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر تأکید کرد.
این جلسه با ابراز امیدواری نسبت به تعامل سازنده میان دستگاههای اجرایی و مرکز بهداشت، با هدف ارتقای شاخصهای سلامت در محله همتآباد به پایان رسید. انتظار میرود با هماهنگیهای صورتگرفته، گامهای موثری در جهت پیشگیری و کنترل بیماریهای مزمن و بهبود وضعیت سلامت عمومی ساکنین برداشته شود.