رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جشنواره‌های غذایی به مناسبت روز جهانی غذا در مراکز تابعه مرکز بهداشت شماره دو

در روز سه شنبه بیست و پنجم مهرماه، جشنواره‌های موادغذایی به مناسبت روز جهانی غذا در مراکز تابعه مرکز بهداشت شماره دو و به کوشش کارشناسان تغذیه مراکز برگزار شد.

در جشنواره غذای پایگاه سلامت قلعه‌شور، خانم کارگران مراقب سلامت این پایگاه، ضمن برگزاری جشنواره غذا با هدف ترویج استفاده از غذای سالم و افزایش مصرف غذاهای سنتی و مغذی، مسابقه‌ی غذای سالم را با همکاری خیرین محلی برگزار کردند، اهالی روستا با تهیه بیش از 20 نوع غذای متفاوت سنتی در این برنامه شرکت کردند و خانم گذاری کارشناس تغذیه ستاد مرکز بهداشت شماره دو و آقای محمدیان کارشناس تغذیه مرکز سلامت بهارستان، غذاهای طبخ شده را از لحاظ، نوع غذا، نوع مواد مغذی تشکیل دهنده، روغن و نمک مصرفی، طعم و تزیین غذا مورد داوری قرار دادند و آموزش‌هایی در خصوص تغذیه سالم، ظروف مناسب طبخ موادغذای نیز توسط ایشان اراده شد. در پایان ضمن اعطای جایزه ویژه به سه نفر اول با اهدای جایزه به کلیه شرکت کنندگان از حضور ایشان تقدیر و تشکر کردند.  

همچنین جشنواره غذا با هدف مشابه در مراکز خدمات جامع سلامت جامی و رهنان در بین پرسنل این مراکز برگزار شد و نیز به منظور تشویق کودکان به استفاده از غذاهای محلی جشنواره غذایی دیگری در یکی از مهدهای کودک روستای شیدان و تحت پوشش این مرکز بهداشت شماره دو برگزار شد.