رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تابعه

به مناسبت هفته پیشگیری از بیماری تیروئید  جلسه  آموزشی برای زنان باردار و رابطین سلامت، توسط خانم شکوهی در پایگاه بهارستان برگزار و در این کلاس آموزشی علاوه بر آموزش پیشگیری از بیماری پرکاری یا کم کاری تیروئید، بر اهمیت انجام آزمایش هایپوتیروئید نوزادی نیز مطالبی ارائه شد.

 

در پایگاه قلعه شور با هماهنگی واحد مبارزه با بیماری ها، از افراد دیابتی قند خون سه ماهه (HB1C) گرفته شد و سپس پزشک مرکز آنها را ویزیت کردند. در این طرح افراد گروه خودیار دیابت و سفیران سلامت شرکت داشتند.

 

به مناسبت هفته جهانی تیرویید جلسه آموزشی گروهی با عنوان خود مراقبتی در بیماری تیروئید برای 20 نفر از بانوان تحت پوشش مرکز 14معصوم ملک شهر در پارک مادر توسط کارشناسان مرکز ( خانم ها صالحی و غفوری) برگزار شد.

 

جلسه آموزشی به همت  خانم قنبریان ناظر مرکز وحید و هماهنگی با هیات امنای امامزاده محسن ، با حضور مسئول بسیج منطقه و بسیجیان منطقه تحت پوشش برگزار شد در ابتدای جلسه خانم عابدینی کارشناس بهداشت محیط درمورد  مصرف دخانیات و معایب استفاده از آن و دود دست دوم صحبت کردند، سپس خانم شاهرخ کارشناس روان مرکز در مورد مواد دخانی و مصرف آن در فضای بسته و عوارض آن در بهداشت روان افراد صحبت و سپس خانم وکیلی کارشناس تغذیه مرکز به همراه دانشجویان پرستاری در مورد بشقاب سالم ،اهمیت تغذیه مناسب در میانسالان و جایگزینی مواد غذایی سالم به‌جای مصرف مواد غذایی غیرسالم و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن سخنرانی کردند و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد و ضمن بررسی فشار خون و وزن، توصیه برای مراجعه به مرکز برای دریافت غربالگری ها صورت گرفت .