رفتن به محتوای اصلی
x
  •  تاسوعا و عاشورای حسینی
    پیام رئیس مرکز به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

    تاسوعا و عاشورای حسینی، از والاترین جلوه‌های ایمان، ایثار، وفاداری و حق‌طلبی در تاریخ بشریت و الهام‌بخش آزادگان جهان در مسیر عدالت‌خواهی و پاسداشت ارزش‌های انسانی و الهی است.

    نهضت ماندگار عاشورا به ما می‌آموزد که پایبندی به حقیقت، حفظ کرامت انسانی و خدمت صادقانه به مردم، از ارزش‌هایی است که زمینه‌ساز جامعه‌ای پویا، همدل و امیدآفرین خواهد بود.

  •  جلسه هم‌اندیشی
    در راستای اجرای برنامه جامع SDH، جلسه هم‌اندیشی با حضور مسئولان محلی، خیرین و پرسنل مرکز بهداشت همت‌آباد با محوریت کنترل بیماری‌های غیرواگیر برگزار شد

    دو تیر ماه ، جلسه‌ای با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی برای ارتقای سطح سلامت محله و با تأکید بر برنامه SDH برگزار گردید. در این نشست که با حضور اعضای هیئت‌امنا، رابطین سلامت، و نمایندگان ارگان‌های کلیدی از جمله بسیج، نیروی انتظامی، فرهنگسرا و نماینده شهرداری تشکیل شد، اولویت‌بندی اقدامات سلامت‌محور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

  •  مدیریت مصرف و صرفه‌جویی
    برگزاری جلسه فصلی کمیته انرژی با محوریت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی

    جلسه فصلی کمیته انرژی با حضور اعضای کمیته و مسئولان مرتبط برگزار شد. در این نشست، نامه‌های ارسالی از سوی استانداری و فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی برای کاهش مصرف انرژی در اداره و تمامی واحدهای تحت پوشش اصفهان دو در حوزه‌های آب، برق و گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • مجلس عزاداری
    برگزاری مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان همزمان با شب تاسوعای حسینی

    مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع)، صبح روز سه‌شنبه دوم تیرماه در سالن همایش مرکز بهداشت شماره دو اصفهان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شماره دو اصفهان، این مراسم معنوی با قرائت پرفیض زیارت عاشورا آغاز شد و شرکت‌کنندگان با زمزمه این زیارت نورانی، ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش ابراز کردند.

  • پرونده زوجین تالاسمی
    بررسی وضعیت ۲۸ پرونده زوجین تالاسمی با حضور مسئولان مرکز بهداشت شماره دو

    جلسه کمیته تخصصی بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌های عدم همکاری زوجین تالاسمی، روز یکشنبه اول تیرماه ، در دفتر مدیریت مرکز بهداشت شماره دو برگزار شد.

    این جلسه با هدف بررسی دقیق و تعیین وضعیت ۲۸ پرونده مربوط به زوجین تالاسمی تشکیل شد؛ پرونده‌هایی که طی سال‌های گذشته، علی‌رغم پیگیری‌های مستمر کارشناسان واحد ژنتیک، مراقبین سلامت و سایر واحدهای مرتبط، به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری زوجین و یا عدم تکمیل روند ارجاع و مشاوره، به نتیجه نهایی نرسیده و همچنان در فهرست پرونده‌های معوق قرار داشتند.

  • کمیته راهبردی تغذیه
    برگزاری نخستین کمیته راهبردی تغذیه در مرکز بهداشت شماره ۲

    نخستین کمیته راهبردی تغذیه با هدف بررسی وضعیت اجرای برنامه مکمل‌یاری در گروه‌های سنی مختلف و پایش میزان پوشش شاخص‌های مرتبط، در تاریخ ۳۱ خرداد  با حضور مسئولان و کارشناسان واحدهای تغذیه، سلامت خانواده، سلامت مدارس، امور دارویی و مراقبین سلامت در مرکز بهداشت شماره ۲ برگزار شد.

  • پیشگیری از سرطان
    برگزاری سومین جلسه پویش پیشگیری از سرطان در پایگاه قلعه‌شور با محوریت سرطان پوست

    سومین جلسه پویش پیشگیری از سرطان و ششمین مبحث از مجموعه ۱۷ مبحث کتاب پویش پیشگیری از سرطان، روز دوشنبه اول تیرماه در پایگاه قلعه‌شور با حضور رابطین و سفیران سلامت برگزار شد.

    در این نشست آموزشی، دکتر دبیرزاده، پزشک و مسئول پایگاه قلعه‌شور، با ارائه مطالبی علمی و کاربردی درباره سرطان پوست، به تشریح عوامل خطر، راه‌های پیشگیری، علائم هشداردهنده و اهمیت تشخیص زودهنگام این بیماری پرداختند. ایشان همچنین بر نقش آگاهی عمومی و رعایت نکات بهداشتی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست تأکید کردند.

  • مراسم سوگواری
    همزمان با هفتم محرم؛ مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) در مرکز بهداشت شماره دو برگزار شد

    دوشنبه، اول تیرماه ، همزمان با هفتمین روز از ماه سوگواری محرم، مراسم پرفیض عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور پرشور مسئولان و کارکنان در سالن همایش مرکز بهداشت شماره دو برگزار شد.

    در این آیین معنوی، شرکت‌کنندگان ضمن قرائت زیارت عاشورا و یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفایش، با آرمان‌های والای نهضت عاشورا تجدید پیمان کردند.

  • تشدید نظارت‌ها
    گزارش عملکرد واحد مهندسی بهداشت محیط؛ تشدید نظارت‌ها و برخورد با تخلفات بهداشتی

    تشدید نظارت‌های بهداشت محیط و برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان

    در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی و با هدف حفظ سلامت عمومی جامعه و ارتقای شاخص‌های بهداشتی، کارشناسان بهداشت محیط با انجام بازرسی‌های مستمر و نمونه‌برداری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، با واحدهای متخلف برخورد قانونی کردند.

  •  اجرایی خودمراقبتی سرطان
    برگزاری نخستین جلسه «کمیته آموزش سلامت و انتشارات» و «کمیته علمی ـ اجرایی خودمراقبتی سرطان» در مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان

    نخستین جلسه کمیته آموزش سلامت و انتشارات و کمیته علمی ـ اجرایی خودمراقبتی سرطان در سال جاری، روز یکشنبه ۳۱ خردادماه با حضور مدیریت، معاون بهداشتی و مسئولان واحدهای فنی ستاد، در دفتر مدیریت مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان برگزار شد.