رفتن به محتوای اصلی
x

اقدامات کارشناسان مرکز سهند بهارستان

در روز چهارشنبه بیست و پنجم مهر ماه، ضمن بازدید از یکی از مدارس تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت سهند بهارستان، جلسه‌ی شورای مدارس با حضور خانم طاهری، احمدی و صادقی کارشناسان مرکز سهند و پرسنل مدرسه تشکیل شد. در این جلسه در مورد مشکلات بهداشتی مدرسه برنامه ریزی انجام شد. همچنین جلسات آموزشی به مناسب هفته بلایا، روز جهانی غذا، هفته سلامت روان و آموزش بلوغ برای معلمین و دانش آموزان برگزار شد و اطلاع رسانی در مورد طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع انجام شد.

همچنین در این روز جلسه‌ی هماهنگی مرکز با حضور پزشک مرکز و پرسنل برگزار شد. در این جلسه خانم صادقی کارشناس روانشناسی به مناسبت هفته سلامت روان آموزش در خصوص فرسودگی شغلی و کنترل هیجانات برگزار کردند. همچنین اطلاع رسانی در خصوص هفته بلایا، هفته سلامت زنان و روز جهانی سل انجام شد.

و نیز به مناسبت هفته سلامت روان، بلایا و هفته سلامت زنان جلسات آموزشی با عنوان کنترل اضطراب، کاهش خطر و کاهش اضطراب در بلایا برای کودکان مناسبت هفته بلایا توسط خانم صادقی کارشناس روان شناسی، غربالگری سرطان برست و رحم توسط خانم سالاری و احمدی ماما مرکز سهند برای مراجعین برگزار شد و اطلاع رسانی در مورد طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع انجام شد. همچنین میز خدمت به مناسبت هفته سلامت روان جهت اطلاع رسانی به مراجعین مرکز برگزار شد.

همچنین طرح ضربت پدیکلوز و برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت هفته بلایا و روز سل در مدرسه تحت پوشش این مرکز انجام شد. علاوه بر معاینات پدیکلوز دانش آموزان، جلسه آموزشی در مودر بیماری سل، راه انتقال و پیشگیری از آن برگزار شد و به مناسبت هفته بلایا آموزش در خصوص اهمیت کاهش آسیب در موقع زلزله و نقاط امن ساختمان و پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی داده شد.