رفتن به محتوای اصلی
x

اقدامات واحد سلامت روان در هفته سلامت

* برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی آموزشی و مهارتی در موضوع کاهش و پیشگیری از افسردگی در روز دوشنبه هجدهم مهرماه در مرکز جامع سلامت ملک شهر با حضور مدیر محترم گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد، کارشناسان سلامت روان، پزشکان و مراقبین سلامت برگزار شد. در این جلسه ضمن شناخت بیماری افسردگی و اختلالات خلقی بر توانمندسازی پرسنل برمهارت‌های مداخله‌ای آموزش‌های لازم ارائه شد.

* برگزاری جلسه آموزشی (بازآموزی) ارزیابی سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد در روز دوشنبه هجدم مهرماه در محل سایت مرکز بهداشت دو اصفهان با حضورکارشناسان محترم سلامت روان و پزشکان شاغل در مراکز جامع سلامت شهرستان  برگزار شد. در این جلسه  بر مبانی آموزش و شرح وظایف تیم سلامت (پزشک، مراقب، روانشناس بالینی) در سه حیطه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد صحبت و بر شاخص‌های عملکردی، حد مورد انتظار و مداخلات لازم برای ارتقاء شاخص‌ها بحث و تبادل نظر شده و در پایان بر دستورالعمل هفته سلامت روان برای اجرای برنامه‌های هفته سلامت روان (18-24 مهرماه) تاکید شد.

* برگزاری جلسه آموزشی (بازآموزی) ارزیابی سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد در روز سه‌شنبه نوزدهم مهرماه در محل سایت مرکز بهداشت دو اصفهان با حضورکارشناسان محترم سلامت روان و پزشکان شاغل در مراکز جامع سلامت شهرستان  برگزار شد. در این جلسه بر مبانی آموزش و شرح وظایف تیم سلامت (پزشک، مراقب و روانشناس بالینی) در سه حیطه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد صحبت شده و بر شاخص‌های عملکردی، حد مورد انتظار و مداخلات لازم برای ارتقاء شاخص‌ها بحث و تبادل نظر شد و در پایان بر دستورالعمل هفته سلامت روان به‌منظور اجرای برنامه‌های هفته سلامت روان (18-24 مهرماه) تاکید شد.

* برگزاری وبینارآموزشی کشوری در روز چهارشنبه بیستم مهرماه با حضور مدیر محترم مرکز بهداشت شهرستان، کارشناسان سلامت روان استان، مدیران و اعضاء  تیم مراکز گذری اعتیاد و کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت دو برگزار شد. دراین جلسه آموزشی راهبردهای ارتباط موثر برای ارائه خدمات در مراکز بحث و گفتگو شد

* برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های  سلامت روان (پیشگیری و کنترل دخانیات، مرکز عاری از دخانیات) با حضور مدیران محترم بیمارستان اصفهان و کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شماره دو اصفهان در روز چهارشنبه بیستم مهرماه در محل دفتر مدیریت بیمارستان اصفهان برگزار شد. در این جلسه با برنامه‌ریزی توسعه مرکز عاری از دخانیات بر اساس اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و تبادل نظر شد.

* برگزاری جلسه هماهنگی سلامت روان با حضور کارشناسان محترم سلامت روان مرکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان، مدیران و نمایندگان مراکز گذری اعتیاد هفتون، قائمیه و ملک‌شهر در روز چهارشنبه بیستم مهرماه در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت دو اصفهان برگزار شد. در این جلسه نحوه ارائه خدمات، پذیرش بیماران، مداخلات درمانی و پیشرفت‌ها و نواقص موجود بحث و تبادل نظر شد.