رفتن به محتوای اصلی
x

ادامه برگزاری جلسات آموزشی و انجام معاینات پدیکلوز در مدارس تحت پوشش مرکز بهداشت شماره دو

مرکز خدمات جامع سلامت سهند

 در روز سه شنبه دوم آبان ماه جلسه آموزشی در خصوص تغذیه صحیح و نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری دیابت توسط آقای حجتی کارشناس تغذیه مرکز سهند در یکی از مدارس تحت پوشش برگزار شد. همچنین خانم عسگری مراقب سلامت معاینات پدیکلوز دانش آموزان را انجام دادند و در خصوص راه‌های پیشگیری از پدیکلوز نکات آموزشی را مطرح کردند. همچنین به مناسبت روز بیماری سل آموزشی در خصوص شناخت بیماری سل برای دانش آموزان ارائه شد.

 

مرکز خدمات جامع سلامت مسعودیه

در روز چهارشنبه سوم آبان ماه خانم ستایش کارشناس تغذیه مرکز مسعودیه ضمن حضور در یکی از مدارس دخترانه تحت پوشش، آموزش میان وعده سالم در مدرسه برای دانش آموزان را رائه کردند. خانم شاهزمانی ناظر مرکز نیز آموزش پیشگیری و کنترل پدیکولوز و پیشگیری از آنفلوآنزا را برای دانش آموزان عنوان داشتند. همچنین جلسه ای در مورد خود مراقبتی سازمانی با معلمان مدرسه نیز برگزار شد.

 

مرکز خدمات جامع سلامت خانه اصفهان

در روز چهارشنبه سوم آبان ماه، خانم طهماسبی مراقب سلامت مرکز خانه اصفهان، با مراجعه به یکی از دبستان‌های دخترانه تحت پوشش ،ضمن آموزش بهداشت فردی ،اقدام به معاینه پدیکلوز ۱۷۵ نفر از دانش آموز این مدرسه نمودند ومتاسفانه ۶مورد ابتلا به پدیکلوز مشاهده شد که همگی به نزدیکترین مرکز بهداشت به محل سکونت خود ارجاع داده شدند تا شامپو جهت درمان پدیکلوز دریافت کنند. سپس توصیه‌های لازم به کادر مدرسه بمنظور پیشگیری از همه گیری دانش آموزان ارائه شد.