رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تابعه

"برگزاری همایش هفته ملی جمعیت در پایگاه بسیج تحت پوشش امیر حمزه "

 در ادامه فعالیت های مربوط به هفته ملی جمعیت ، خانم علیرضایی کارشناس آموزش سلامت مرکز امیر حمزه و ناظرین مرکز با هماهنگی پایگاه بسیج منطقه اقداام به برپایی همایش هفته ملی جمعیت کردند که با حضور بانوان در سنین باروری تحت پوشش برگزار شد و در این جلسه خانم دکتر فخری رئیس مرکز بعنوان سخنران و نیز مادر سه قرزند بعنوان پزشک و شاغل در جامعه، حضور یافته و در باره موضوعاتی مثل : تقویت هویت مادری تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده - تک فرزندی  و عوارض و مقابله با مسئله سقط عمدی جنین ناباوری، دلایل وراهکارها - ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها اهم مطالب ارسالی از ستاد شهرستان را بیان و در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

 

برگزاری جلسه آموزشی ترویج فرزند آوری سالم و جوانی جمعیت در یک باشگاه تحت پوشش پایگاه همت آباد برگزار شد . با هماهنگی به عمل آمده خانم مهدوی مراقب سلامت در زمینه بحران سالمندی درایران نکاتی بیان  وخانم خدارحمی عوارض سقط را توضیح دادند ودرپایان تراکت های مربوط به معایب تک فرزندی وعوارض سقط توزیع شد.

 

شروع فعالیت رابطین بهداشت پایگاه قلعه شور

 دوره  مقدماتی کلاس های رابطین پایگاه قلعه شور با هدف مشارکت مردمی در ارتقای شاخص های سلامت توسط خانم کارگران مراقب سلامت برگزار شد. در این جلسه از زنان روستای کیچی و قلعه شور دعوت بعمل آمد و برای شروع فعالیت علاوه بر دوره ی مقدماتی، اهمیت فرزندآوری و غربالگری خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی برای رابطین برای انتقال به خانوارهای تحت پوشش توضیح داده شد.

 

به مناسبت روز جهانی فشار خون جلسه آموزشی در سالن اجتماعات پایگاه سلامت قائدی برگزار شد، خانم حسینی پرستار پایگاه در مورد فشار خون بالا ، راه های پیشگیری و عوارض فشارخون مطالبی را مطرح و در پایان به سوالات حضار پاسخ داده شد.