رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تابعه

آموزش کنترل بیماری فشارخون و آسم دریک واحد آموزشی تحت پوشش مرکز وحید

به همت خانم قنبریان کارشناس ناظر مرکز و با هماهنگی های انجام شده یک جلسه آموزشی برای والدین دانش آموزان و دبیران برگزار شد. در ابتدا خانم رضایی مراقب سلامت در مورد خودمراقبتی و اهمیت داشتن سبک زندگی سالم صحبت کردند. سپس خانم خلیل ارجمندی پرستار مرکز در مورد بیماری فشارخون ،عوارض آن و راه های پیشگیری از آن صحبت کردند. بعد از آن خانم وکیلی کارشناس تغذیه مرکزدرمورد ارتباط فشارخون با چاقی و اضافه وزن و تغذیه سالم صحبت کردند.همچنین درمورد بیماری آسم صحبت شد و درپایان کمپین فشارخون برای چکاب و آموزش به حاضرین انجام شد.

برگزاری میز خدمت باروری سالم و حمایت از جوانی جمعیت در مرکز وحید

مرکز وحید اقدام به برگزاری میز خدمت باروری سالم با محوریت آموزش فرزند آوری و جوانی جمعیت و مزایای فرزندآوری و معایب بی فرزندی و تک فرزندی نمود که به مراجعین و مدعوین آگاهی های لازم ارائه شد و در پایان به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

 

برگزاری کمپین فشارخون در خانه بهداشت دشتی

به مناسبت روزجهانی فشارخون کمپین فشارخون باهدف مداخله و شناسایی مواردجدید و مشکوک فشارخون برای گروه سنی بالای 18 سال توسط بهورز خانه بهداشت خانم عاشوری برگزار شد. 

 

برگزاری کمپین فشار خون در مرکز ملک شهر

به مناسبت روز جهانی فشار خون در مرکز ۱۴معصوم ملک شهر ،طرح کمپین اندازه‌گیری و کنترل فشار خون برای مراجعین انجام شد . در این روز اندازه گیری فشار خون و آموزش به حدود ۱۲۰نفر از مراجعین توسط مراقبین سلامت ،ماماها و پزشکان انجام  و برای آموزش های تغذیه ای به کارشناس تغذیه ارجاع شدند .

 

برگزاری کمپین فشارخون به مناسبت روز جهانی فشارخون در مرکز سهند بهارستان

کمپین فشارخون در محل مرکز سلامت سهند بهارستان برگزار شد. در طی این برنامه خانم هاشمی کارشناس تغذیه و خانم طاهری مراقب سلامت مرکز سهند نکات آموزشی در خصوص اهمیت تغذیه در پیشگیری از فشارخون بالا، و اهمیت اندازه گیری فشارخون و مصرف به موفع داروها مطرح کردند. همچنین فشارخون مراجعه کنندگان که از روز قبل به صورت تلفنی فراخوان شده بودند اندازه گیری شد و ویزیت پزشک انجام شد.

 

به مادران باردار مراجعه کننده به مراکزخدمات جامع سلامت دستگرد و امیر حمزه به مناسبت هفته ملی جمعیت شاخه گل اهدا و در مورد  فرزند آوری نکاتی بیان شد در هردو مرکز با کوشش پرسنل  میز خدمت برای اطلاع رسانی، آموزش و پاسخگویی به مراجعین برگزار شد.

 

برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت روز جهانی فشارخون در اداره آب و فاضلاب شهر بهارستان

 به مناسبت روز جهانی فشارخون بالا، جلسه آموزشی توسط خانم طاهری مراقب سلامت مرکز سهند و خانم هاشمی کارشناس تغذیه برای پرسنل اداره آب شهر بهارستان برگزار شد. در این جلسه نکات آموزشی در مورد  بیماری فشارخون بالا، اهمیت تغذیه در پیشگیری و کنترل فشارخون، اهمیت مصرف گروه های غذایی، مصرف به موقع داروها طبق توصیه پزشک مطرح و در پایان به سوالات حضار پاسخ داده شد.

 

به مناسبت روز جهانی تالاسمی، هفته ی ملی جمعیت،روز فشارخون فعالیت های از جمله پیگیری و مشاوره، برپایی میز خدمت و آموزش برای مراجعین پایگاه قلعه شور توسط مامای پایگاه خانم قرقانی و مراقبین سلامت خانم ها کارگران و نظری برگزارشد.

 

برگزاری کمپین فشار خون در خانه بهداشت اشکاوند با توجه به اجرای کمپین فشار خون ،از طریق تماس ، مراجعین و از طریق فضای مجازی و گزاردن پیام در گروه های روستا اطلاع رسانی صورت گرفت و افراد بعد از مراجعه ،ضمن آموزش در زمینه پیشگیری و عوامل ایجاد فشار خون غربالگری از بین مردم صورت گرفت.

 

برگزاری جلسه آموزشی و میزخدمت در مرکز دستگرد

جلسه آموزشی با عنوان جوانی و جمعیت توسط مراقبین سلامت دستگرد برگزار شد. پرسنل با ایجاد میز خدمت در مرکز کتاب و پمفلت در اختیار مراجعین قرار دادند. همچنین مراقبین با پیگیریهای خود اهداف و برنامه های هفته جمعیت را اجرا کردند.

 

برگزاری آموزش کنترل فشار خون توسط کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز خدمات جامع سلامت دهنو همراه با میز خدمت برگزار شد.

 

اجرای برنامه گرامیداشت هفته ملی جمعیت و برپای میز خدمت و جلسه آموزش فرزندآوری در پایگاه سلامت انقلاب برای زوجین بی فرزند و تک فرزند برگزار شد

 

همایشی در حسینه المهدی با همکاری پرسنل پایگاه همت آباد، بسیج منطقه ومدارس برگزار شد. در این همایش خانم  حسینی مراقب سلامت پایگاه در زمینه جوانی جمعیت وخطرات پیر شدن آن نکاتی بیان و خانم پورجعفر کارشناس مبارزه با بیماری ها گزیده ای از قانون حمایت از خانواده راتوضیح دادند ودرآخر ماما پایگاه خانم خدارحمی در زمینه سقط وعوارض آن توضیحات لازم را بیان کردند.