رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تابعه

در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه دوره آموزشی اصول تغذیه سالم ویژه پرسنل اداره بهزیستی شهرستان و مددکاران مراکز مثبت زندگی در سالن اجتماعات شهید سلیمانی بهزیستی اصفهان به همت واحد تغذیه مرکز بهداشت شماره دو اصفهان برگزار شد . در این دوره آموزشی خانم بکرانی کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت ضمن مهم دانستن نوع تغذیه سالم برای هر فرد،مباحثی پیرامون تغذیه سالم و هرم غذایی، میزان مصرف کالری ها و پرداختن به سبک زندگی سالم همراه با تحرک ورزشی ، همچنین مباحثی مهم در خصوص پوکی استخوان مطرح کردند.

در روز چهارشنبه  بیستم اردیبهشت ماه بر اساس اصل خود مراقبتی، گروه خودیار با موضوع دیابت در پایگاه قلعه شور برگزار شد. در این جلسه که خانم کارگران مراقب سلامت بعنوان تسهیل گر، گروه را اداره و راهنمایی کردند مقرر کردند هر ماه یک بار این جلسه برگزار شود. در اولین جلسه مصوب شد افراد دیابتی برای کنترل قندخون هر روز پیاده روی داشته باشند و رهبر گروه اداره کننده این فعالیت باشد.

آموزش همکاران مرکز سلامت وحید به مناسبت هفته جمعیت و هفته سلامت در اداره برق طبق هماهنگی های انجام شده در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه خانم وکیلی در اداره برق حاضر شدند و به مناسبت هفته سلامت برای پرسنل این اداره در خصوص چاقی و اضافه وزن و عوارض ناشی از آن و معایب کم تحرکی صحبت کردند سپس خانم رحیم پور کارشناس بهداشت در خصوص فرزند آوری و اهمیت جوانی جمعیت با توجه به روند رو به رشد سالمندی در جامعه و مزایای فرزند آوری صحبت کردند و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

در روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی تالاسمی کلاس آموزشی برای بانوان اتباع روستای روران و  دبیرستان دخترانه متوسطه دوم روستای ازیران و دبیرستان دخترانه روستای برکان توسط خانم طفلان مامای مرکز پیله وران برگزار شد. که در مورد اهمیت تالاسمی و راههای تشخیص و پیشگیری قبل از ازدواج به خصوص در جمعیت اتباع توضیحات لازم ارائه شد. پایان جلسات نیز همراه با پرسش و پاسخ بود.

"برگزاری کلاس آموزشی باروری سالم و برنامه های همسو بامشاوره فرزند آوری در مرکز امیر حمزه و ولیعصر " در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه و در راستای برنامه های از قبل هماهنگ شده طبق برنامه اجرایی عملیاتی برنامه باروری سالم مرکز و مقارن با هفته ملی جمعیت جلسه آموزشی ویژه زنان دعوت شده گروه هدف در مرکز امیر حممزه و ولیعصر توسط ناظرین هر دو مرکزبرگزار شد ، در این جلسه ابتدا خانم دادخواه مدرس آموزش های آنلاین مرکز در مورد هدف کلی آموزش امسال و متناسب با موضوعات و محورهای حوزه خانواده و جوانی جمعیت و سهم ما در جوانی جمعیت صحبت  و اینکه امسال و با اشاره به تشکیل ستاد ملی جمعیت و همچنین فرصت کوتاهی که برای عبور از بحران جمعیتی پیش رو داریم، اهم مطالب را بیان و در پایان خانم موسوی کارشناس روان مرکز در خصوص تک فرزندی و عوارض آن صحبت کرده و در پایان به سوالات مدعوین پاسخ دادند .

در روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی تالاسمی کلاس آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی متوسطه دوم شهر زیار توسط خانم صابری کارشناس مامایی مرکز زیار برگزار شد. که در مورد اهمیت تالاسمی و راه‌های تشخیص و پیشگیری قبل از ازدواج به خصوص در جمعیت اتباع توضیحات لازم ارائه شد.