رفتن به محتوای اصلی
x

اخبار مراکز تابعه

 

کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره دو اصفهان یک واحد تولید نان فانتزی را بدلیل نبود شرایط بهسازی و بهداشتی مناسب و شرایط نامناسب گرمخانه به‌ صورت کلی پلمپ و غیر فعال کردند.

 

غربالگری بیماری سل در جمعیت اتباع بالای 30 سال به صورت روزانه در مرکز سلامت سهند بهارستان توسط خانم طاهری مراقب سلامت انجام می شود. در این طرح غربالگری از افراد با علائم خطر بیماری سل نمونه خلط گرفته می شود و آموزش های لازم به افراد در مورد بیماری سل داده می شود. همچنین برای اتباع فاقد پرونده سلامت، پرونده در سامانه سیب تشکیل می شود.

 

طبق هماهنگی انجام شده با مرکز بهداشت استان کارگاه آموزشی در مورد مباحث کودک سالم .مانا . مراقبت های دوران نوزادی و ترویج تغذیه با شیرمادر و نظام مراقبت مرگ کودکان برای پرسنل شرکت نفت در سالن سایت مرکز بهداشت برگزار شد.

 

جلسه آموزشی برای افراد بالای 60 سال توسط خانم هاشمی کارشناس تغذیه مرکز سلامت سهند برگزار شد. در این جلسه نکات آموزشی در مورد اهمیت تغذیه در بیماران دیابت و فشارخون بالا مطرح شد. همچنین مراقبت بیماران دیابت و فشارخون توسط مراقبین سلامت در سامانه سیب ثبت شد و افرادی که نیاز به ویزیت پزشک داشتند به پزشک مرکز خانم دکتر نظری ارجاع شدند.

 

بمناسبت هفته ملی بدون دخانیات جلسه هماهنگی برون بخشی با همکاری واحد های سلامت روان و بهداشت محیط  در مرکز خدمات جامع سلامت آزادگان برگزار شد این جلسه که با حضور ارگانهایی از جمله نیروی انتظامی/ کنگره ۶۰/ بسیج/ فرهنگسرا برگزار شد  پیرامون راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله سو مصرف مواد / الکل و دخانیات/ همسر آزاری/ خودکشی صحبت شد

 

گزارش فعالیت انجام شده مناسبت هفته پیشگیری از بیماری تیروئید جلسه ی آموزشی برای زنان باردار و رابطین سلامت، توسط خانم شکوهی برگزار شد، در این کلاس آموزش علاوه بر آموزش بیماریهای تیروئید، اهمیت آزمایش هایپوتیروئید نوزادی نیز مطالبی ارائه شد.

 

 در پایگاه قلعه شور با هماهنگی واحد مبارزه با بیماری های ستاد، از افراد دیابتی قند خون سه ماهه (HB1C) گرفته شد و سپس پزشک مرکز آنها را ویزیت کردند. در این طرح افراد گروه خودیار دیابت و سفیران سلامت شرکت داشتند.

 

برگزاری جلسه با نیروی انتظامی در این جلسه بر آموزش مقاطع دوره اول و دوم متوسطه و والدین دانش اموزان تاکید  و مقرر شد در جلسه شورای بهداشتی که با حضور نماینده آموزش و پرورش در شهریور ماه برگزار میشود هماهنگی لازم با مدارس برای برگزاری کلاس آموزشی از سوی نیروی انتظامی انجام شود. همچنین استفاده از ظرفیت های بسیج محله در آموزش گروه های هدف اعلام آمادگی نیروی انتظامی و بسیج محله در بحث آموزش و پیشگیری از سو مصرف مواد در منطقه تحت پوشش مطرح شد.

 

به مناسبت هفته ملی سلامت مردان جلسه ی آموزش برون بخشی توسط کارشناسان مرکز بهداشت جامی برای پرسنل کلانتری شماره 12 برگزار شد. در این جلس خانم عموزادی، کارشناس سلامت روان، در مورد استرس شغلی، سرکار خانم مطلائی، کارشناس تغذیه مرکز، درمورد تغذیه در پیشگیری و کنترل دیابت صحبت کردند، هم چنین  خانم قادری، کارشناس پرستاری مرکز جامی، فشار خون پرسنل را اندازه گیری کرده و درارتباط با راهکارهای پیشگیری از فشار خون بالا به ایراد سخن پرداختند.